vrijdag 6 juli 2012

Living the Irish life!

Op woensdag 4 juli ben ik eindelijk vertrokken! Om ongeveer 11u ben ik samen met mama vertrokken naar Zaventem. Veel te vroeg, maar zo konden ik en mama nog rustig bij elkaar zitten. Om kwart voor 2 konden we inchecken en dan ben ik ook doorgegaan naar de douane, waar ik afscheid moest nemen van mama. Mama had het natuurlijk heel moeilijk, en met mij ging het nog wel. Eigenlijk ging het heel vlot op de luchthaven, ik had er wel schrik voor omdat het mijn eerste keer was. Nu was het nog twee uur wachten tot ik mocht beginnen instappen! Maar heb daar wat rondgewandeld aan de gates. Zooo groot! Ö
Dan om ongeveer kwart voor 5 zijn we vertrokken. Er was een beetje vertraging omdat er sommige mensen maar bleven rondlopen en komen. ( te laat)
om kwart na 6 ben ik aangekomen in Dublin. Ik heb veel foto's kunnen trekken in het vliegtuig.
Toen ik in Dublin aankwam, verwachtte ik dat er meteen een man van de organisatie zou staan die me zou op wachten en me naar het gezin zou brengen. Ik kwam een bij de arrivals en er stond niemand! ik was al een het denken da ze mij vergeten waren!! Ma ik heb daar gewoon staan wachten en na een kwartier zag ik een man aankomen met mijn naam op! :)
er waren nog 3 andere bij. Een jongen van Frankrijk, een meisje van Spanje en nog een jongen van Spanje. Die moesten ook weggebracht worden.
We vertrokken met de auto naar Wexford, naar een plaats waar de families ons zouden opwachten. Ik mocht vanvoor zitten in de auto, en ik wou instappen maar was vergeten dat het stuur aan de andere kant staat hier! ;p ja, die man vroeg aan mij of ik zou autorijden. :D Op de weg naar Wexford vroeg de man vanalles. Hem kon ik nog verstaan omdat zijn accent niet zo fel was. Hij zei ook wat we moesten doen in het gezin en wat niet. Zoals veel praten = heel belangrijk! als er eten op tafel staat==> eten , want je weet niet wanneer ze nog eens eten. ze hebben geen vaste tijdstippen. thee drinken = gooooddd!! :)
dan na iets meer dan anderhalf uur kwamen we aan in Gorey en daar stond Mary, mijn gastmama.
Zag er meteen een heel leuke uit, en da was ze ook. Een heel gewone.
Maar haar Iers accent, moeilijk! Als ik iets niet begrijp praat ze wel langzamer en dan begrijp ik het.
Toen kwam ik aan en zag Lena, de dochter van 15, ze werd toen weggebracht met de tractor naar haar camogie training.
In de aankomst bij het huis, verschoot ik van het huis! zooo groot! echt heel groot, en zo een mooie omgeving!
In de auto had ze gevraagd wat mijn lievelingseten was, dus toen we thuiskwamen maakte ze meteen frietjes voor mij. (zei dat ik heel fel honger had!) frieten, spiegelei, worstjes, witte bloedworst(pudding). was wel lekker.
Dan zijn we naar de camogie training gegaan en hebben we daar gewandeld en een beetje beter leren kennen. Echt een coole sport!

Back home heb ik Lena beter leren kennen. Het was al 22h , dus zijn we naar boven gegaan en hebben we mijn koffer uitgepakt. Lena dacht dus echt dat ik rijk was. Zij zijn dat allemaal niet gewoon. Mijn laptop, ze konden het niet geloven, dan mijn camera; iets heel ongewoon voor hun! ze vonden het wel sjiek dat ik er zelf voor gespaard had., en lena verschoot van al mijn kleren, maar ze moest lachen, want mijn kleren zijn veel te koud! :p ik krijg er van haar. Zo merk je wel dat ze nog zo een beetje primitief zijn in dingen.
Ik heb nog vanalles gedaan die avond, wat weet ik niet meer. Maar ik ben om ongeveer 1u gaan slapen.

xxx Tisha

1 opmerking:

  1. Fijn om dit allemaal te lezen, :) je stapte aan verkeerde kant in ! Hoe grappig , typisch Tisha :p xxx ly

    BeantwoordenVerwijderen